03 December 2010

Di mana kita?


Assalamualaikum..
Selamat pagi, selamat petang dan selamat malam..
Kak Engku nak ambil kesempatan dan peluang berblogging ni untuk berkongsi luahan hati Kak Engku. Di samping berkongsi ilmu dari dapur, tak salah pun Kak Engku nak berdiskusi sikit tentang kita sebagai hamba Allah. 

Bila merenung dan melihat kembali kekuasaan dan kebesaran Allah, Kak Engku rasa adakah Allah pandang kita dengan amalan-amalan di dunia yang terlalu sedikit ni. Allah dah banyak memberi petunjuk dan tips untuk kita terus mengingatiNya. Tapi sayang, fikiran kita hanyalah tentang urusan dan kesibukan dunia. Hinggakan waktu solat pun fikiran kita masih melayang-layang tentang urusan dunia. Astaghfirullah..hilanglah khusyuk solat kita. Bila kita benar-benar mengingati Allah? Ketika sedih, sakit, menderita? Dan bila senang dan gembira bagaimana ye? Dan sungguh, ujian yang datang kat kita sebenarnya memang tanda Allah masih ingat dan sayang kita. Sebab manusia ni memang mudah lupa diri bila dalam kesenangan. 

Ya Allah, aku terus mengharapkan pengakhiran hidupku ketika aku beramal soleh dan sujud kepadaMu. Hadiahkanlah kasihMu kepadaku dan kurniakan rasa rindu dan cintaku kepadaMu setiap detik hidupku. Suatu hari nanti aku akan kembali kepadaMu..

Sahabatku, kembalilah mengingati Allah..

No comments: